Width =800 // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =600 // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count = 50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3 // max steg i rörelsen MinStep=1 // min steg i rörelsen MaxFlake=20 // max storlek på snöflinga MinFlake=5 // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array() for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()*MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random()*MaxFlake //färg på snöflingor och tecken som används (asterisk * i exemplet) document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility ="visible" if (PosY[i] > document.body.clientHeight-20||PosX[i] > document.body.clientWidth-20||PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när botten nås PosX[i] = Math.random()*document.body.clientWidth///2 PosY[i] = document.body.scrollTop; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()*MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000) // -->

Mathtilda fyller!

Godmorgon alla läsare. ❤

Jag känner mej ovanligt glad idag! Jag fick vakna halv 7 så jag är lite piggare. Idag har vi bara 4 lektioner så dagen är det inget fel på. Jag har tänkt att ge mej iväg och träna idag efter skolan. Mathilda fyller år idag och jag försöker komma på vad hon ska få. Det är mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara, men ah.. får komma på nåt tills den 24, då jag ska på hennes och sofias fest! :D Kram så länge ❤

www.mathiildaostlund.blogg.se  mathildas blogg.

Kommentarer

Lämna en söt kommentar här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras inte)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0